Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się dzisiaj z szeregiem wyzwań, którym przedsiębiorcy zwykle stawiają czoła wiedząc, że od ich działań zależy i rozpoznawalność firmy i jej zyski. Budowanie listy kontaktów jest tutaj bardzo ważne i mogą w tym pomóc różnorodne działania, od reklamy tradycyjnej, internetowej, czy chociażby wizytówek podawanych rozmówcom podczas spotkań biznesowych.
Kontakty w biznesie – jak wizytówka działa na rozmówcę?
O bardzo ważnej roli wizytówki w prowadzeniu własnej firmy nie trzeba dzisiaj mówić tym, którzy swoje biznesy prowadzą od lat. Za to warto o niej przypomnieć osobom, które dopiero zaczynają budowanie własnego przedsiębiorstwa i często zapominają o ważnych podstawach. A wizytówka online jest taką właśnie absolutnie podstawową i niezbędną formą reklamy, którą szef firmy zawsze powinien mieć przy sobie. Setki przypadkowych rozmów ze znajomymi czy nieznajomymi są okazją do wspomnienia o tym, że prowadzimy konkretną firmę i zajmujemy się taką, czy inną branżą. Ale pozostawienie tego jako tylko „wspominki” zwykle prowadzi donikąd, bo ludzie natychmiast zapominają nazwy, adresy stron internetowych itd.
I tu na plan wchodzi wizytówka online – wyciągnięta z portfela na koniec rozmowy i wręczona rozmówcy zostanie przez niego wrzucona do torebki, saszetki czy kieszeni, a następnie zabrana do domu. Tam z pewnością trafi na szafkę z różnymi ofertami, albo stanie się powodem do dyskusji z żoną, mężem czy rodziną i jeśli się okaże, że dana usługa czy produkt są dla nich ciekawe, może to zaowocować sprzedażą. Wizytówka pełni rolę niemal psychologiczną i dlatego powinien być w nią wyposażony każdy szanujący swój biznes przedsiębiorca.
Jak projektować wizytówki online?
Wizytówka online może być wygodnie zaprojektowana przez internet. Można szybko podać potrzebne wymiary, rodzaj papieru, wykończenia, uszlachetnienia czy opcję zadruk i w krótkim czasie zamówić dowóz tanich wizytówek do domu. Warto tu pamiętać, żeby taką wizytówkę dobrze przemyśleć od strony wizualnej. Musi być ona czytelna dla osoby, której się ją podaje, więc nie powinno się przekraczać podstawowej ilości treści. Wystarczy proste hasło reklamowe, adres stacjonarny firmy, telefon, strona internetowa.
Odpowiednio zaprojektowana wizytówka online ma być tylko nośnikiem informacji adresowej, a nie pełną oferty firmy, której i tak z racji na mały druk nikt nie będzie w stanie odczytać. Zachowanie tutaj energetycznej kolorystyki, która wyróżni naszą wizytówkę spośród innych oraz utrzymanie jej maksymalnej prostoty będą kluczem do sukcesu. Dobrym pomysłem może być również dodanie na wizytówce małego logo lub obrazka, który będzie charakterystyczny dla wykonywanych przez firmę usług. Może to być np. kolorowy młotek dla warsztatu napraw domowych, śrubokręt dla pana złotej rączki, pralka dla przedsiębiorstwa pralni chemicznych czy opona kojarząca się od razu z zakładem mechaniki samochodowej.